2011. szeptember 6., kedd

Rókagomba felfújt padlizsánnal és metélőhagymával


Egy ideje nem ehettem gombát a homeopata dolgok miatt, de most már igen! Úgyhogy nyomban elkészítettem ezt az isteni receptet - megbeszéltük Atival, hogy csatlakozik hozzám a kímélő étrend projektben:-)

Hozzávalók 4 személyre (én a felét készítettem):

500 gr rókagomba

1 padlizsán
7 szál snidling
3 paradicsom
1 fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
3 ek olaj
200 ml zöldségleves
2 tojás
150 gr gouda sajt

- a rókagombát megtisztítjuk, tisztára dörzsöljük és kevés sós vízben 5 percig főzzük. Kivesszük, lecsepegtetjük
-a padlizsánt megmossuk, megtöröljük, 1 cm vastag karikákra vágjuk - ezeket enyhén sózzuk és állni hagyjuk 15 percig
-ezalatt a snidlinget aprítjuk, a paradicsomot kis kockákra vágjuk
-a vörös és fokhagymákat az olajon megpirítjuk
hozzáadjuk a padlizsánt, a paradicsomot, a gombát, snidlinget, majd 3 percig erősen pirítjuk
-felöntjük a zöldséglével, levesszük a tűzről
-hagyjuk kicsit hűlni, majd hozzákeverjük a két tojást

mindezt hőálló tálba öntjük, megszórjuk a reszelt sajttal és előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt aranybarnára sütjük.

Rókagombát nem mindenhol lehet kapni, szerintem a csiperke is ugyanolyan jó hozzá.

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails