2010. március 5., péntek

Kakukkfüves fűszervaj és könyvajánló





Erre a fantasztikus könyvre tavaly előtt bukkantam, még nagy pocakkal egy könyvesboltban nézelődve.
Akkor már tervben volt a kiskertem kialakítása, melyre tavaly tavasszal került sor - sok ötletet találtam ebben a könyvben!
Minden részletet leír, így a laikusoknak is sokat segít.
Kert-konyha-otthon-egészség: minden a fűszerek, növények körül.

Ebben találtam rá erre a roppant egyszerű receptre, amit iziben meg is csináltam, hiszen pont a kakukkfüvem már hetek óta gyönyörűen zöldell a kertben:-))
Található rengeteg mártás, olajos öntet stb ötlet is.

2 nagyobb gombóc lesz:
2 ek apróra vágott friss kakukkfű
10 dkg sótlan vaj

Dörzsöljük le a szárról a kakukkfű leveleit. Aprítsuk fel, hogy az értékes illóolajok kiszabaduljanak, majd villával keverjük el a lágy, sótlan vajban.
Azért lényeges a sótlan vaj használata, hogy szabadon érvényesülhessen a fűszernövény zamata.
Alapos keverés után tegyük zsírpapírba (én tálkába tettem, alá zsírpapírt) és 24 órára dugjuk a hűtőbe.

A fűszervajak nagyon hasznosak, sültekhez, salátákhoz, halakhoz, édességekhez keverhetünk különböző féléket.
Pld. kalácshoz bodzavirágos vaj, sült csirkéhez petrezselymes-citromfüves, halhoz korianderes-fokhagymás illik:-))

3 megjegyzés:

  1. A kiskertedről kérnénk szépen fotót!
    :)))
    Köszi!

    VálaszTörlés
  2. :-)
    1, ahogy nyílnak a virágok, máris:-)
    2, tessék megnézni élőben!!!!!!!!!!

    VálaszTörlés
  3. a könyv szuper, már nézem belőle a kiskertembe valókat!!! annyi jó infó van benne... én is megveszem:)

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails