2010. március 2., kedd

Ropogós csirkeszárnyak sült ananászos rizzsel



A csirkén a kedvenc rész nekem a szárnya, pláne jó ropogósra sütve.
Kísérletezgettem anno, mivel is lesz igazán omlós és ropogós is egyszerre.
Ez a pác nekem most nagyon bejön ebben a formában.
Mivel volt otthon friss ananász, megsütöttem azt is vele a végén, és nagyon ízletes lett a rizs is nyakon öntve a maradék szárnyas páccal.
A férjem szerint az utóbbi idők legfinomabb ebédje lett belőle:-)))

Hozzávalók 3-4 főre:

10 db csirkeszárny
2 vastag karika friss ananász felkockázva, méz
250 gr rizs

Hús páchoz: 2-3 ek olíva olaj, 1 ek balzsamecet (nekem modenai van), 2 ek méz, 2 ek sült csirke fűszersó
Rizshez: zöldség alaplé vagy 1 szárnyas leves kocka

Elsőként a húsos pácot készítjük el.
A csirkeszárnyakat megmossuk, megtöröljük, megkenegetjük a páccal és egy nagy olajozott tepsibe pakoljuk őket.
Letakarva hagyjuk állni min. 1 órát.
Mielőtt nekiállunk a sütésnek, melegítsük elő a sütőt 200 fokra, majd alufóliával letakarva tegyük be a húsokat.
Közben az ananász karikákat készítsük elő, tegyük egy tányérra őket és csurgassunk rájuk egy kis mézet.
Fél óra után vegyük le az alufóliát a husikról, öntsük melléjük az ananászokat (isteni finom lesz, átveszi egy kicsit a pác ízét is).
Kb. 20 percet sülnek még együtt, az utolsó pár percben a tetejüket légkeveréssel megpirítom.
Ez a 20 perc elég is a rizs elkészítésének.

Egyszerre lesz minden kész.
A rizst kiteszem egy külön tálkába, rákanalazom az ananászokat és meglocsolom a husik maradék páclevével.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails