2010. március 4., csütörtök

Mediterrán zöldségleves



Nagyon unom már ezt a hideg, barátságtalan, borús időt....emiatt is valami szívmelengetőre vágytam. Ez a mediterrán típusú sűrű leves ebédre tökéletes választásnak bizonyult. Az alap recept nem ír bele burgonyát, én egyet tettem bele apróra összevágva, a kelkáposztát pedig kihagytam.

Hozzávalók 2 személyre:
2 nagy sárgarépa
1 közepes zellergumó
1 paradicsom
1 burgonya
3 ek sűrített paradicsom
sovány sajt
fél darab leveskocka
kevés olaj

kakukkfű
petrezselyemzöld

Elkészítése:
A hagymát apróra vágjuk, majd a felforrósított olajon megpirítjuk.
A finom metéltre (Julienne) vágott sárgarépát, valamint a feldarabolt burgonyát és zellergumót is hozzáadjuk és hirtelen átpirítjuk.
Sóval, borssal és kakukkfűvel ízesítjük, majd a sűrített paradicsomot is hozzáadjuk. Óvatosan összekeverjük, és kevés vízzel fedő alatt a leveskockát is beledobva pároljuk (kb. 10 perc múlva az összevágott paradicsomot is hozzátehetjük).
Amikor a zöldségek már majdnem puhák, a szükséges mennyiségű vízzel felöntjük, és ekkor jöhet hozzá a petrezselyem is.
A legvégén reszelt sajttal megszórva tálaljuk.

1 megjegyzés:

  1. Nagyon szeretem az ilyen zöldségleveseket :) Látszik milyen tartalmas!

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails