2010. március 14., vasárnap

Pontyszeletek zelleres krumplipürével



Egyáltalán nem ezt terveztem ebédre főzni, de reggeli sétánk során (akinek kisgyereke van, annak ismerős, ha reggel 9kor már túl vagyunk a piacozáson és az egyik hiperben vásárolunk..) megláttam friss pontyszeleteket és döntöttem:-).
Kívántam zöldséget hozzá meg nem is, így lett a krumplipüré zelleres - isteni finom!

Hozzávalók:
4 pontyszelet megmosva, besózva és beforgatva paprikás lisztbe. Ezt olajon szépen kisütjük és kész.

Zelleres krumplipüré

Hozzávalók:
4 nagyobb burgonya
1/4 kiló zeller (egy nagyobbnak kb. a fele)
fél deci tejszín
fél deci 1,5%-os zsírtartalmú tej
2 evőkanál vaj (4 deka)
kevéske frissen őrölt bors
frissen reszelt szerecsendió
petrezselyem

A héjas krumplit körömkefével alaposan megmosom, majd beleteszem egy nagy fazékba. Ráöntök annyi vizet, amennyi bőven ellepi, szórok a vízbe sót, és
felforralom. Ha már lobogva forr, mérsékelem a lángot, és fedő alatt puhára főzöm. Hogy ez mennyi ideig tart, kizárólag a krumpliszemek nagyságától függ. Amíg a krumpli fő, párhuzamosan egy kisebb edényben odateszem főni a meghámozott, megmosott és kb.3*3 centis kockákra vágott zellert (kb 10 perc alatt puhára fő). Leszűröm, és félreteszem hűlni. Ha már a krumpli is puha, hideg vizet engedek rá, és meghámozom. Ezután a krumplit a megfőtt zellerrel együtt egy nagyobb lábosba teszem, és krumplinyomóval összetöröm. A zelleres-krumplis péphez hozzáöntöm a tejszínt és a tejet, rádobom a vajat, és megsózom, megborsozom. Reszelek bele aránylag jelentős mennyiségű szerecsendiót, majd fakanállal összedolgozom és összemelegítem az egészet. Takaréklángon addig kevergetem a sűrű, zelleres-krumplis pürét amíg rotyogni kezd.
Ekkor lehúzom a tűzről, apróra vágom a petrezselymet, és ráhintem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails