2010. február 4., csütörtök

Cukkinis lecsó



Szerencsémre mára már minden tökfélét szeretek.
Sima tökből gyakran csinálok főzeléket, de legtöbbet a cukkinit használom, kifejezetten az egyik kedvencem.
A lecsóban az a jó, hogy tetszés szerint pakolhatunk bele zöldségeket, egyáltalán nem kell a hagyományos paprika-paradicsom párost követni csak, így én leggyakrabban cukkinivel egészítem ki.

Hozzávalók 2 adaghoz:
3 db tv paprika és fél piros kaliforniai (a színek kedvéért:-))
3 közepes paradicsom
1 cukkini
1 marok bébispenót (ennyim maradt a hűtőben, beletettem)
fél csokor petrezselyem
2 gerezd fokhagyma
fél fej vöröshagyma (én nem szoktam sokat beletenni)
1 tojás
1,5 marék rizs


Elkészítés:
A paradicsomokat 1 percre forró vízbe mártjuk, majd lehúzzuk a héjukat és kockára vágjuk.
A paprikákat kicsumázzuk, kimagozzuk, és karikákra vágjuk, olyan fél cm vastagságúra.
A cukkiniket jól megmossuk, és azokat is kisebb kockára vágjuk.

A hagymát megpucoljuk, felvágjuk, olajon üvegesre sütjük, közben rádobjuk a fokhagymát is.
Jöhet bele az összes összevágott zöldség, megsózzuk, majd fedő alatt puhára pároljuk kb. 10 perc alatt.
Ha igényel kis vizet, nyugodtan öntsünk rá.
Hagyjuk az egészet összesülni, majd mikor már majdnem teljesen puhák a zöldségek, rádobjuk a rizst és készre pároljuk további 10-15 perc alatt.
A legvégén ráütök 1 tojást és megszórom az apróra vágott petrezselyemmel.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails