2010. február 21., vasárnap

Panettone



Reggel úgy keltem fel, hogy kalácsot akarok enni!!!
Hát, akkor megsüthetem magamnak:-))
Férjem nagyon üdvözölte az ötletet, a kislányunkkal játszott, amíg az ebéd mellett megsütöttem ezt az isteni panettone-t.
Akkor nézett csak ferde szemmel, amikor felállítottam a konyhaasztalra két virágcserepet - nyugi, mondtam, meg nem esszük, de ebben sütünk:-)
Ezt Stahl Judit magazinjában olvastam, lévén nincs ilyen formám - Ő 11x 13-asat javasol, az enyéim kicsit szélesebbek.

Hozzávalók 2 db panettone-hez:
25 dkg finomliszt
1 dl tej
1,5 dkg élesztő
6 dkg cukor
10 dkg vaj
3 db tojássárgája
1 citrom reszelt héja
1 csipet só
10 dkg mazsola
10 dkg kandírozott narancshéj

-készítsünk ki minden hozzávalót időben, hogy ne hidegen használjuk őket
-a lisztet a mikróban pár pillanat alatt meglangyosíthatjuk
-a langyos tejben megfuttatjuk az élesztőt a cukor felével
-majd a hozzávalókat a gyümölcsök kivételével összekeverjük és negyed órát dagasztjuk
-az utolsó percben hozzátesszük a gyümölcsöket is
-letakarjuk és duplájára kelesztjük a tésztát
-közben mindkét virágcserépbe sütőpapírt teszünk
-a tésztát kettéosztjuk, belehelyezzük a cserepekbe és további 40 percig bennük hagyjuk, lefedve
-közben kapcsoljuk be a sütőt 180 fokra
-a 40 perc leteltével a sütőbe helyezzük a tésztákat és 50 perc alatt készre sütjük őket
Beleszúrhatunk tűvel is, megnézni, valóban belül is megsültek-e.

Pont olyan lett, mint amit kívántam:-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails