2010. február 13., szombat

Diós, olívás és rozmaringos grissini



Vannak olyan dolgok, saját emlékeimből is rengeteg, amelyekről azon nyomban Olaszország jut eszembe - kedvenceim egyike.
Legalább 10-szer jártam ott, olyan szépségeket láttam, mint kevés helyen....a hangulat, a színek, a kultúra, no és az ételek, italok! Nagyon tudnak valamit, amiért újra és újra kíváncsivá teszik az embert, vagy csak újra át akarjuk élni...
Sose fogom megunni ezt az országot, mindegyik utam felejthetetlen volt.
Coffee latte Siennában, pohárka isteni Chianti classico Chianti de Greve-ben, lasagne Rómában, rákos fettuccine Szicíliában, de említhetném a virágba boruló Caprit és az olajfákkal, szőlőtőkékkel tarkított Toszkánát - ilyenkor mindig újra nekiindulnék!

Van valami, amivel egy kicsit Olaszországot varázsolok otthon is: az isteni grissinivel!
A feltétet tetszés szerint lehet variálni, én most diósat, rozmaringosat és olívásat csináltam - megjegyzem, a friss rozmaringért a nyakig érő hóban bukdácsoltam ki:-)))

Hozzávalók:
Fél kg liszt, fél zacskó élesztő (3 gr), fél deci olívaolaj, 2 dl meleg víz (vagy amennyivel jól gyúrható), só, kis cukor

Feltét: tört dió, 2 ág friss rozmaring, felvágott olívabogyó, kenéshez olívaolaj

A lisztből, élesztőből, olajból, meleg vízből, cukorból és sóból tésztát gyúrunk és kelesztjük minimum 1 órát.
Ha duplájára dagadt a tészta, legalább 5-10 percig gyúrni kell, amíg jó ruganyos nem lesz az állaga.
Utána gyúródeszkán kisimítjuk, szét is oszthatjuk annyi darabra, amennyi ízt akarunk adni neki.
Az egyik rozmaringág leveleit letépkedem, összevágom, megszórom a tészta tetejét és a gyúródeszkával belesimítom.
Ezt teszem a többivel is.
Hosszú kígyókat vágok (én pizza késsel), olyan 20-30 cm hosszúakat és 1 cm átmérőjűeket: vigyázat, sütés közben még megdagad!
Előmelegített 250 fokos sütőben 10 percig sütöm (tetejüket megkenhetjük még egy kis olívával), nem tovább, h ne száradjon ki.

ui: gyerekeknek ebéd előtt tilos adni belőle, mert úgy jártok mint én, hogy Hellus szinte bojkottálta az ebédet, viszont grissiniért hisztizett:-)))

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails