2010. február 19., péntek

Sült csirke fűszeres túróval töltött sült gombával, cukkinivel



Olyan mennyei illatok terjengtek a lakásban mialatt sült ez az ebéd, hogy alig bírtam kivárni, hogy felfalhassam:-))

Hozzávalók (2 személyre)

Hús:
4 db csirke felső comb
sült csirke fűszersó
száraz fehérbor
olívaolaj

Töltelék:
12 közepes méretű szép friss champignon gomba
fél cukkini
friss zöld fűszerek: petrezselyem, bazsalikom felaprítva
max. 10 dkg túró
reszelt sajt (nálam most trappista)
só, bors, olívaolaj


A sütőt előmelegítem 200C-ra.
A húsokat megmosom, bőrüket lehúzom és beszóróm őket a fűszersóval.
A tepsi aljára olívaolajat löttyintek, rápakolom a húsokat, öntök rájuk egy kevés fehér száraz bort, letakarom és mehetnek sülni 180-an fokon.

Közben elkészítem a tölteléket: egy tálban összekeverem a túrót, sajtot, zöld fűszereket és a sót.
A gombákat (és cukkinit) megmosom, letörölgetem, kivájom a közepéről a szárát, hogy jó kis üreg keletkezzen benne. A kalapokat megkenem olívaolajjal, sózom, borsozom és mindegyiket púposan megtöltöm a zöld fűszeres, túrós keverékkel. Cukkiniből csak párat csináltam, mert kislányom még nem eszik gombát. Egyszerűen csak kivettem a belsejéből egy mély darabot.

Miután a hús kb. 15 perce sül, kiveszem a tepsit és melléjük pakolom a töltött zöldségeket, majd visszateszem őket együtt sülni.
Kb. még 30 percre. Nekem a gomba akkor kész, amikor nagyon nagyon átsült, én úgy szeretem.

Aki akar, készíthet e mellé rizst, vagy más egyéb köretet, mi anélkül ettük.

1 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails