2010. február 20., szombat

Mini pizzák




Ez a pizza már be volt ígérve a családnak, most jutottam oda, hogy akkor meg is csinálom.
Azt, hogy minik legyenek, hozzágondoltam, mert így szerintem még gusztusosabbak.
Kétfajta feltétet készítettem, mozzarella-paradicsomosat (pizza fűszerkeverékkel) és sonkás-gombás-kukoricásat.
Mindegyik alját szójakrém-tört fokhagyma szósszal kentem először be, és tetejükre reszelt sajtot szórtam.
Kislányomnak úgy csináltam, hogy egyre sajtokat és sonkát pakoltam (azonnal felfalta:-)).
Most csak az alapreceptet írom le, hiszen mindenki olyan feltéttel eszi, amivel szereti.

Hozzávalók 12 db kb. 10 cm átmérőjű mini pizzához:
2,5 dkg élesztő
1 pohár langyos tej
40 dkg liszt
1 tojás
2 ek olívaolaj
só, kis cukor

Langyos tejben megkelesztjük az élesztőt, ez pár perc, ahogy púposodik a teteje, már jó is.
Egy keverőtálba összeteszünk mindent ,pici sót, egy kk cukrot, 2 kanál olajat, egy tojást, és végül az élesztős tejet.
Összekeverjük és adagolva szórjuk bele a lisztet.

Vékonyra gyúrjuk a kapott tésztát, és vagy egyben hagyjuk, vagy ahogy én most, 10x10-es bögrével kis körökre osztjuk.
Bekentem őket, rá a feltétek és a reszelt sajt, és már mehettek is az előmelegített sütőbe.
180 fokon kb. 20-30 perc, nézni kell, én az utolsó pár percben légkeveréssel megpirítottam a tetejét.

Ez a recept pont olyan, amilyen tésztát én nagyon szeretek: vékony, az alja roppanós, de amúgy puha. Isteni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails