2010. január 17., vasárnap

Céklás-málnás joghurt (főleg gyerekeknek)



Vannak olyan zöldségek, amiket érdemes praktikusan beépíteni a mindennapokba, mert nagyon egészségesek, főleg télen, amikor nincsen annyi tápértékben gazdag forrásunk. A sütőtök mellett a cékla lett a következő alanyom a kísérletekhez. Sokat olvastam utána, múltkor már írtam a jótékony hatásairól.
Mivel édes, többféle gyümölccsel is jól keverhető.
Amit én kipróbáltam és nagyon ízlett, a következő:

- megpucoltam, felvágtam vékony szeletekre egy céklát és betettem egy hőálló edénybe pici vízzel az alján. Kb. 1 óra alatt puhul meg 200 fokon, fedővel lefedve! (érdemes így megsütni, nem pedig sok vízben kifőzni, mert így minden tápérték benne marad)
- tettem egy edénybe egy kis marék (most mirelite) málnát (8 db) és két doboz natúr joghurtot
- miután megsült a cékla, 4 db félszeletet hozzátettem a fentiekhez
Minden összepüréztem és megettük Hellával tízóraira.
Naggggyon finom és egészséges!
Érdemes nagyobb adag céklát csinálni, mert napokig eláll a hűtőben a sült-főtt verzió is.
Egyébként mindenkinek más az ízlése, annyit tegyél bele a fentiekből, amennyivel magadnak és a babának jó ízt keversz ki.


* A cékla tápértéke számottevő - éppen ezért a szuper ételek egyike. Nem csupán az antioxidáns hatása (A,B, C vitaminok) jelentős, de számos ásványi anyagot és nyomelemet is tartalmaz - pl szilícium, kálium, kalcium, foszfor, vas, kén, cink, mangán, réz, jód.
* Gazdag folsav tartalma végett kismamáknak is nagyon ajánlott.
* A főtt cékla ideális babaétel és le is lehet fagyasztani.
* A cékla cukor tartalma magas, mégis alacsony a kalóriája - ezért fogyókúrára és édesítésre is alkalmas, továbbá remek energia-forrás.
* A cékla ízét gazdagíthatjuk gránátalmával, fekete ribizlivel, almával, naranccsal és málnával is.

4 megjegyzés:

  1. valahogy én is ezeket kívánom (ti. sült cékla, sütőtök), úgyhogy részemről ezeket ma reggel beépítettem magamba egy sült céklás-sütőtökös szendvicskrém formájában :)

    ...na de honnan van málnád?!

    VálaszTörlés
  2. és milyen a két íz együtt???
    honnan, honnan...mirelite:-)

    VálaszTörlés
  3. hááát, ööö... ha egyszóval kell jellemeznem, akkor édes :)

    szóval hibernált :)

    VálaszTörlés
  4. az, az, de el kell mondanom, hogy én csak leforrázom, és gyönyörűen egyben maradnak a szemek, nem lesz platty...és tényleg finom is (meg drága:-().

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails