2010. január 24., vasárnap

Paradicsomos-fetás kosárkák



Egy régebbi Éva magazinból már régóta kinéztem ezeket a kosárkákat - ott más töltelékkel volt, mint amit én most kívántam.
Du átjött Zsóka barátném kocsonyára, mert a férjem minden évben készít, nem is akármilyent!
Indítványoztam neki, hogy legyenek olyan találkáink is, amikor sütünk-főzünk is együtt: lévén nagy gasztromán, tetszett neki az ötlet, így megcsináltuk együtt ezeket az isteni kosárkákat, közben beszélgetünk.
A töltelék paradicsomos-fűszeres-fetás lett:-)
12 db lett, 10-et megettünk azonnal vacsi címszó alatt, kettőt sikerült Robinak kimenekíteni, hogy elvigye neki Zsóka.

Hozzávalók:
1 csomag leveles tészta
1 doboz feta sajt
2 szál póréhagyma
6 ek paradicsomszósz (én nem sűrítményt használtam, hanem fűszeres üveges szószt)
oregánó, só, olaj

-A 12 db-os muffin forma mindegyik lukába beletesszük a méretre vágott leveles tésztát, ezután bekenjük őket egy kis olajjal.
Meg lehet tölteni sütőpapíros babbal őket mikor betesszük a sütőbe, mi nem tettük, így később lenyomkodtuk a belsejét kicsit.
-betesszük a tésztát 15 percre 180 fokos sütőbe
-közben felszeleteljük a póréhagymákat és megsütjük őket egy kevés olajon
-a paradicsomszószt összekeverjük még egy kis oregánóval és kis sóval, a sajtokat feldaraboljuk és megszórjuk fűszerrel
-amikor kivesszük a muffin formákat, elkezdhetjük a rétegezést: az aljukra pár szem hagyma, majd paradicsomszósz, végül a sajtok.
Nem kellett végül az egész doboz sajt, mellé kínáltuk tálkában a maradékot
-visszatesszük a kosárkákat és addig sütjük, amíg a sajt olvadni kezd és barnulnak a kosarak..

FRISSEN tálaljuk:-)

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails