2010. január 26., kedd

Étcsokis cookie


Utaztunk ma Zalakarosra, valami eltehető édességfélét akartam összedobni.
Ezek a kis cookie falatkák jó szolgálatot tesznek az első napokban:-)) utána úgyis elfogynak...


Hozzávalók:
15 dkg liszt
2 ek. cukrozatlan kakaópor
1/2 tk. szódabikarbóna
1/4 tk őrölt fahéj
10 dkg étcsoki (én 80%-osat használtam)
10 dkg puha vaj
15 dkg cukor ( barna)
1 tojás
lazításhoz tej

Én nem tettem bele kakaóport, hanem egy 125 gr-os tábla narancsos étcsokit összetörve.

Egy tálban összekeverjük a cukrot, lisztet, szódabikarbónát, fahéjat, és az apró kockákra vágott vagy összetört csokit. Egy másik tálban az olvasztott vajat és a tojást keverjük el, ehhez hozzáadjuk az előző tál tartalmát, és összedolgozzuk. Nem szabad folyékonynak lennie, mert a sütőben szétfolyik. Annyi tejet adagoljunk hozzá, hogy a massza elég kemény maradjon. Aztán sütőpapírral kibélelt tepsibe tesszük az evőkanálnyi adagokat. Hő hatására szép kör alakúak lesznek.
200°C-on sütjük kb 15 percig, majd hagyjuk kihűlni...először még lágy, de aztán szinte keksz szerű lesz.
Fémdobozba pakolva vittem el.

1 megjegyzés:

  1. Ebből a mennyiségből mennyi süti lesz? Nagyon jól néznek ki, bepróbálkozok eggyel én is :).

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails