2010. január 3., vasárnap

Kecskesajttal-sült pritaminpaprikával töltött csirke felső combok



Nincs mese, néha klasszikusakat is kell főznöm szegény férjemnek:-), így vasárnap lévén megbeszéltük a húsleves+rántott hús párosítást.
Igen ám, de én soha életemben nem rajongtam a rántott dolgokért, a panírért, így elhatároztam, hogy a húsok felét töltelékkel töltöm meg.
Persze nem a hagyományos töltelékre gondoltam, amiben mindig csak a zsemlét érzi az ember, meg a tojást..
Tegnap nagy bevásároltam, így a hűtő szerencsére fel van tankolva (- és így előre tudom mit főzök a héten, eszerint vásárolok).
Már régóta érdekelt a salátából ismert és általam nagyon szeretett kecskesajt-pritaminpaprika páros, most ezt töltelékké kellett alakítani és fűszerekkel gazdagítani.

Először elkészítjük a tölteléket - nálam most 3 db felső combhoz:

hozzávalók: fél hagyma (kisebb), 2 gerezd fokhagyma, 1/3 pritaminpaprika (legjobb mind3 színűből vegyesen, én pirosat kaptam, azzal is nagyon szép lett), 7 dkg kecskesajt, 1 ek zsemlemorzsa, kis petrezselyem és 1 tk pasta asciutta mediterrán fűszerkeverék

A serpenyőben 2ek olajon üvegesre pároljuk az egészen apróra vágott hagymát, fokhagymát, majd hozzáadjuk a szintén nagyon apróra vágott pritaminpaprikát. Sózzuk, borsozzuk, és amikor már a paprikát is megkapta a sülés, hozzákeverjük a kecskesajtot, és a zsemlemorzsát. Amikor elkeveredtek és a sajt is megolvadt kicsit, megszórjuk aprított petrezselyemmel és a mediterrán fűszerrel. Ha megvan, levesszük a tűzről és félretesszük.

Gyorsan összekeverjük a pácot is, amivel a végén bekenjük a tetejüket: 1 tk olívaolaj, 1 tk balzsamecet (nekem modenai van), kis méz.

Közben bekapcsoljuk a sütőt 180 fokra.
A csirke felső combokat alaposan megtisztítjuk, kicsit sózzuk, majd megtöltjük a töltelékkel és lezárjuk a végüket pálcikával.
Belehelyezzük őket a tepsibe, kevés olívaolajat és fehérbort/ vagy vizet öntünk alájuk.
Jól lezárt tepsiben 30 percig sütjük őket, majd ezután levesszük a fedőt, bekenjük őket a páccal, és megpirítjuk a tetejüket.

Zöldséges rizzsel tálaltam. A férjem ebből evett először:-).

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails