2010. január 9., szombat

Joghurtos céklaleves



Ez a recept már régóta a "megvalósításra várók" folderemben volt, a Chili és Vanília blogon találtam valamikor.
A színeknek, mint tudjuk, főleg ilyen időben igenis nagy hatásuk van.
Ez a leves elképesztő színenergiával rendelkezik!
Az íze nagyon finom, édes (én kihagytam belőle a citromlevet), szóval nagyon megérte elkészíteni!
Ami nekem így elsőre nem sikerült teljesen, az, hogy homogén legyen a leves, mert akármennyire is figyeltem arra, hogy a tejszínes-tejfölös krémet kis forralt lével előre keverjem ki, és csak utána öntsem a levesbe, mégis kicsapódott valamennyire.
De az élvezeti értékéből nem vont le semmit!

Hozzávalók (4 személyre)

2 közepes méretű nyers cékla
1,2 l víz (ha van esetleg kész alaplé, még jobb, ha nem a kocka is OK)
2 húsleveskocka (ha húslevest használok, akkor nem kell)
3 ek olívaolaj
1 közepes fej hagyma
só, bors, citromlé, cukor
2 dl kefir, vagy joghurt, vagy tejföl, vagy vegyesen

A céklagumókat meghámozom és lereszelem. (Ehhez a művelethez ajánlatos gumikesztyűt, mert nagyon fog a színe, egyébként citromlével lejön.) Az olívaolajon üvegesre párolom a kockákra aprított hagymát, majd rádobom a reszelt céklát. Kb. 3-4 percig párolom. Felöntöm a vízzel (vagy a húslevessel), beleteszem a leveskockát, ízesítem sóval, borssal.
Főzöm kb. 10 percig, amíg a cékla megpuhul de még kicsit roppanós. Ekkor botmixerrel pürésítem, majd ezt követően hozzáadom a joghurtos tejfölt (én vegyesen csináltam, 1-1 dl).
(Ennél a lépésnél nagyon fontos, hogy a joghurtot először egy külön kis tálkában csomómentesre keverem, hozzáadok pár kanál levest, hogy kiegyenlítődjenek a hőmérsékletek és csak ezután öntöm a levesbe). A legvégén ízesítem a citromlével(aki akarja) és a cukorral (kb. fél citrom leve és 3 ek cukor, de ez mindenki saját ízlésétől függ. Citromlével egy pikáns, savanykás édeskés ízt kell kapni) Ha ízetlennek érzem, akkor még picit sózom, vagy hozzáteszek egy kiskanál ételízesítőt - én nem tettem.

Aki úgy szereti, olívaolaj helyett vajon párolhatja a zöldségeket és hagyományos lisztes tejfölös habarással is lehet sűríteni.
Friss fűszernövények pl. bazsalikom, rozmaring, vagy petrezselyem illik bele.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails