2010. január 28., csütörtök

Sonkás fasírozott




Elég régóta kerestem a nekem minden szempontból megfelelő fasírozott receptet. Ugyanis én tényleg szeretem a fasírozottat, ez még gyerekkoromból jön.
De anyukám sok zsemlével csinálja, ami isteni, de nem akartam bele. Sokfélét próbáltam, többször nem sikerült olyannak, amilyennek elképzeltem, variáltam, variáltam, de most ez a sonkás változat nagyon finom.
Praktikus étel, melegen, hidegen, utazáshoz, mindenhogyan jó.


Hozzávalók:

-0,5 kg darált sertéshús
-4 szelet angol sonka (csak semmi gagyi felvágott!!)
-1 fej hagyma
-3 gerezd fokhagyma
-0,5 csésze zsemlemorzsa
-1 tojás
-1 csokor petrezselyem
-só, őrölt paprika ízlés szerint


-melegítsd fel a sütőt 200 fokra, és egy kisebb őzgerincet bélelj ki sütőpapírral
-egy teflonban dinszteld meg a feldarabolt hagymát és bacont, majd tedd félre kihűlni
-egy nagy tálban keverj össze minden hozzávalót, ízlés szerint sózd és paprikázd (zsemlemorzsából annyit tegyél csak, amennyitől szépen összeáll, nem kell masszívnak lennie, sem folyósnak, valahol a kettő között)
-kanalazd a sütőpapíros formába
-kb. 50 percig süsd 180 fokon, ezalatt szépen összeáll és átsül

Hagyd kihűlni, a sütőpapírból gyönyörűen kiemelhető.
Nagyon szépen lehet vágni.

1 megjegyzés:

  1. Szia!

    Mint gasztrobloggernek, szeretném a figyelmedbe ajánlani a gasztro.miner.hu oldalt, ahol a gasztronómiai témájú blogokat jelenítjük meg egy helyen, és az online elérhető Gasztroblogger Szakácskönyvet, ahová blogodból valószínűleg néhány receptet külön is kiemelünk.

    Szeretnénk, ha a Te blogod is megjelenhetne oldalunkon, s ehhez hozzájárulásodat szeretnénk kérni (szabályunk, hogy csak azok bejegyzései jelennek meg, akik ehhez hozzájárulnak). A bejegyzésedből csak egy kivonat jelenik meg honlapunkon és esetlegesen egy kis kép: ha valaki el szeretné olvasni írásodat, akkor a blogodra fog eljutni. A csatlakozásnak anyagi vonzata nincs, a bejegyzések első egy-két mondatának listázásához a blog feedjét dolgozzuk fel, tehát semmilyen technikai teendőd sincs. Az eddigi tapasztalatok alapján napi további 50-100 látogatót is jelenthet, ha bekerül valaki a listába.

    Amennyiben úgy döntöttél, csatlakoznál hozzánk vagy kérdésed van, kérlek írj az info kukac miner pont hu-ra!

    Üdvözlettel:
    Miner.hu

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails