2010. január 23., szombat

Fűszeres hekktörzs ropogós, rozmaringos burgonyatallérral



Hetente egyszer próbálok halat készíteni, nem mindig a friss verziót, szoktunk mirelite tonhalat venni, én nagyon szeretem. Most legutóbb férjemet küldtem a boltba, és hazaállított hekk törzsekkel.
Nézegettem, nézegettem, nekem mindig a római part és Zamárdi jut eszembe a hekk láttán, no meg a nyár, a koviubi és társai...
Aztán kigondoltam, hogy mivel is lehetne elvenni a hekk erőteljes ízét: csináltam egy fűszeres-olívás keveréket, amivel bekentem őket, és amíg a krumplival foglalatoskodtam, átjárta őket a fűszeres pác. Bevágtam őket, szeletelt fokhagymákat dugdostam beléjük és mielőtt kisütöttem őket, a fokhagymák mellé vajat tettem a belsejükbe.
Isteni finom lett!

Előkészület:
Mivel a hekket általában fagyasztott állapotban árulják, ki kell olvasztani, utána sózni, borsozni. Kis tálba annyi olívaolajat kell önteni, amennyiben a halakat bele lehet kenegetni, de azért ne túl sokat. Az olajba beletesszük a fűszereket: oregánót, bazsalikomot, őrölt rozmaringot, kakukkfüvet és nagyon kevés szerecsendiót.
Az egészet összekeverjük és a halszeleteket belemártogatjuk. Itt jön az oldalukat bevágás, tegyünk bele annyi fokhagymát, amennyi jólesik + a vaj. Egy nagyobb teflonsütőt jól felhevítünk és a halszeleteket beletesszük. Magas lángon érdemes sütni, hogy egy kicsit megpiruljanak, mindkét oldalát átsütjük (érdemes egy fedővel lefedni, mert kicsit fröcsög) és rövid ideig pároljuk.
Önthetünk hozzá egy kevés félszáraz fehérbort is, és ha megsült óvatosan egy lapos fakanállal vegyük ki, mert széteshet.


Én burgonyakarikákat sütöttem ki hozzájuk, rozmaring ággal a tetejükön: 4 db krumpli felkarikáztam, olívával kicsit bekentem őket, be a picit olajozott tepsibe, tetejükre a rozmaringágak, letakartam őket és fél órát sütöttem 180 fokon. Ezután levettem az alufóliát és pirulásig sütöttem őket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails