2010. január 22., péntek

Sajtos röszti



Mivel este vacsizni megyünk, azaz a vacsi házhoz fog jönni (de ez egy másik téma), így csak valami egyszerűt akartam ebédre.
Így lett ebből a röszti...illetve, mivel férjem zalai, a kedvence a tócsni, amit anyukája szokott csinálni. Még eddig nem csináltam neki, bevallom, pedig szegény hányszor elmondta....talán egyszer nekiállok:-))
Ez más, mégis valamennyire hasonló.

Hozzávalók:

40 dkg burgonya
20 dkg sajt (reszelve és darabokban)
2 tojás
apróra vágott petrezselyem
só, fehér bors
liszt, olaj

A krumplit megfőzzük, tálkába tesszük, összetörjük. Hozzáadjuk a reszelt sajtot, masszává gyúrjuk, és jöhet a többi hozzávaló.
A végén annyi lisztet kell hozzáadni, hogy sűrű masszává álljon össze. Ez fontos, különben teljesen szétfolynak a gombóckák.
Forró serpenyőben, kevés olajon kis korongokat sütünk belőlük.
Lehet beletenni párolt zöldségeket is, de mellé is nagyon finom.
Tejföllel is megkenheted.

Egyetlen utálatos dolog van csak ebben, az olajszag...de hát ez elkerülhetetlen, ezért én úgy készítettem, hogy közben folyamatosan szellőztettem...

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails