2010. január 18., hétfő

Étcsokis-gyümölcsös tönkölybúza tallér



Ez a jó kis tönkölytallér nagyon praktikus, mert egyrészt egészséges, másrészt jó sokáig eláll, utazásra is süthetjük.

Hozzávalók:
(1 bögre = 250 ml)
2 bögre teljes őrlésű tönkölybúzaliszt
1 mokkáskanál szódabikarbóna
2 evőkanál nádcukor (én barnát használtam)
250 g mazsola (lehet bármi más aszalt gyümölcsöt használni, én kandírozott mangót tettem bele)
1 tábla apróra kockázott, magas kakaótartalmú valódi étcsoki
4 dl natúr szójajoghurt (vagy sima natúr)
(ha szükséges hideg víz)
mandula, dió, mogyoró a tetejére

Elkészítés:
A hozzávalókat összekeverem sűrű masszává (hideg vízzel még hígítható).
Kanállal kis halmokat rakok sütőpapírra, a tetejére mandulát, diót vagy mogyorót nyomok.
Kb. 30 percig sütöm 160 fokon.

Én fél adagból készítettem, 21 sütikét kaptam.
Szójajoghurt helyett sima natúr joghurtot használtam, s valóban szükség volt csekély mennyiségű hideg vízre.
Sütőpapír helyett rakhatjuk vékonyan kiolajozott sütőlemezre is őket, ugyanis a tészta egyáltalán nem tartalmaz zsiradékot, emiatt még a kiolajozott tepsire is picikét odatapadhat.
A kis halmok nagyon hamar megsülnek, kb. 20-30 perc alatt. Akkor is készen vannak, ha még puhának tűnnek!
Fini, nem túl édes sütemény minimális cukorral!
Aki az édesebb dolgokat szereti, tegyen bele több cukrot -a férjemnek nem volt elég édes..:-))).

Jelenleg fémdobozomban tárolom. :-)

2 megjegyzés:

  1. te egy mangókirálynő lettél :)
    jól néz ki, kérek én is.

    VálaszTörlés
  2. nem hiszed el, bármit akartam venni csak ne mazsola legyen, és csak ez volt a boltban:-)még én sem ettem ilyent előtte...

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails