2010. január 1., péntek

Juhtúrós-sütőtökös kifli



A sütőtököt minden formában preferáljuk, tele van rengeteg vitaminnal. A juhtúró is egy nagy kedvenc, de az intenzitását valamivel jó lefojtani.
Ezt a receptet az Ízbolygón találtam, 23 db kifli lett belőle.
Eddig főleg töltött verziót csináltam, kíváncsi voltam a tésztába mindent belekeverek ötletre is.

Hozzávalók:
30 dkg sült sütőtök kikapart belseje
45 dkg liszt
2,5 dkg élesztő
1 kk (barna nád)cukor
2,5 dl tej
20 dkg juhtúró
2 tk só
1 tojás sárgája
kakukkfű

A tejet meglangyosítom a kiskanálnyi cukorral, majd hozzámorzsolom az élesztőt. Hagyom, hogy felfusson. (Ne hevítsük túl a tejet, mert megöli az élesztőgombákat a forróság.) A lisztet összekeverem a tök belsejével, a juhtúróval, a sóval, a kakukkfűvel, majd hozzáadom a felfuttatott tejes élesztőt és jól kidagasztom. Letakarva, meleg helyen kétszeresére kelesztem. A tészta feléből kisebb zsemléket készítek, a másik felét pedig kör alakúra kinyújtom és 8 részre osztom. A körcikkely szélesebb végénél kezdve elkezdem feltekerni, majd kicsit meghajlítom és máris kész a kifli. Tojás sárgájával lekenem és 200 fokon pirosra sütöm őket kb. 20 perc alatt.

Amit én máshogy csináltam/nék: kakukkfüvet nem tettem bele, valahogy nekem nem jön össze ezekkel a ízekkel, illetve legközelebb juhtúróból mehet bele még több, min. 30 dkg. Valamint, én mindig vékonyabb cikkelyeket készítek, így is eléggé megdagadnak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails