2010. január 25., hétfő

Fokhagymás királyrák sherryvel



A rákos ételeket főleg magamnak csinálom, én szeretem a családban a legjobban. Ma ebédre ezt dobtam össze, bár tudtam, hogy férjem is hazajön:-))
Praktikus a tálcás előfőzött verzió és a mélyhűtött is, nem kell velük a hétköznapokban annyit bajlódni.
Mindig előttem van, amikor 5 éve Szicíliában isteni fokhagymás rákos tésztát ettünk - most is sok olívaolajat használtam, hozzáadtam még rengeteg petrezselymet é fehér bor híján megpróbálkoztam a sherry-s változattal.
Bármilyen tészta jó hozzá, sokak szerint a lapos fajták (linguine, vagy tagliatelle) a legjobbak....

Hozzávalók (2 személyre)

23 dkg királyrák (én a legtöbbjét felvágtam, de kis nyársra is húzhatók)
3-4 gerezd fokhagyma
4 ek olívaolaj
1 kupica sherry
nagy csokor petrezselyem
tészta
só, frissen őrölt bors
fél zöld citrom héja

Először is felteszem a vizet forrni a tésztához.
Eközben elkezdem a rákot megcsinálni: olívaolajon megpárolom az apróra vágott (nem nyomott!!) fokhagymát. Felöntöm a sherryvel, pár másodpercet várok, hogy elpárologjon az alkohol. Rádobom a rákot, átforgatom, sütöm pár percig.
Ekkor sózom, borsozom, megszórom a zöld citrom (vagy sima citrom) lereszelt héjával és sok-sok friss petrezselyemmel. Közben a tészta is elkészül, jól összekeverem őket és tálalom.

3 megjegyzés:

  1. jól néz ki :)főzőszinkronban vagyunk, nálunk rikottás királyrákos conchiglie volt ma..talán holnap feldobom :)

    VálaszTörlés
  2. oké, megnézem!!!! jól hangzik...

    VálaszTörlés
  3. A képen Surimi haloból készült "rákhús" (rák formájúra formázott és ételfestékkel festett)található. Ez egy tengeri hal és semmi köze sincs a rákzoz.

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails