2010. január 10., vasárnap

Ricottafánk



Pénteken elmentünk Csilla barátnőmmel a közelünkben egy helyre beszélgetni. Közben említettem neki, hogy vendégeim lesznek a hétvégén és már majdnem kitaláltam a menüt. Kérdezte, csináltam-e már ricottafánkot - merthogy Ő épp most próbálta (www.nosalty.hu), és hát meglehetősen egyszerű (csak összekeverjük a hozzávalókat és zsutty..), ráadásul nagyon finom.
így én is megcsináltam - mind elfogyott!

* 250 g ricotta vagy túró
* 250 g liszt
* 3 tojás
* 175 g tejföl
* 1 kk szódabikarbóna
* 4 ek kristálycukor
* 2 cs vaníliás cukor
* csipet só
* olaj
*

Elkészítés

1. Az összes hozzávalót alaposan összekeverjük (először a ricottát a tojásokkal és a tejföllel, majd a kristálycukor, vaníliás cukor, só következik, a szódabikarbónával elkevert lisztet a végén dolgozzuk a masszába.)
2. Magasabb falú serpenyőben kétujjnyi olajat forrósítunk, amikor az olaj eléri a megfelelő hőfokot (próbaként beledobunk egy pici masszát), teáskanálnyi kupacokat teszünk a serpenyőbe, és a fánkgolyókat egyenletesen aranybarnára sütjük.
3. Porcukorral megszórjuk, és aki szereti, annak felmelegített házi készítésű sárgabarack lekvárral kínáljuk.

2 megjegyzés:

Related Posts with Thumbnails