2010. január 9., szombat

Csicseriborsó fasírt



Csicseriborsót életemben egyszer ettem idáig, de már nem emlékszem az ízére. Viszont olvastam róla több helyen és vettem is egy zacskóval, de ezidáig csak nézegettem. Találtam egy fasírt receptet hozzá, ami tetszett, és főleg a gondolat, hogy csak egészséges dolgokat teszek bele, hús nélkül.
Kifejezetten izgatottan vártam hogy végre elkészüljön...nem tudtam hova tenni a végeredményt, milyen ízre is számíthatok....vajon finom lesz-e, vagy a végén egyedül eszem meg?:-)

Hozzávalók:
(2-3 főre):
20 dkg csicseriborsó,
1 kis fej hagyma apróra vágva,
1 gerezd zúzott fokhagyma,
1 tojás,
1 ek apróra vágott petrezselyem (én többet tettem bele),
1 tk római kömény (nekem nem volt),
1 tk őrölt koriander,
1/2 kiskanál sütőpor,
só,
fűszerpaprika,
olaj

Elkészítés:
A csicseriborsót egy éjszakára vízbe áztatjuk (de még jobb ha egy napig vízben állni hagyjuk). Ha még nem puhult volna meg, tegyük oda vízben főni.
Leszűrjük és lecsöpögtetjük, majd turmixgépben finomra őröljük. Ezután a többi hozzávalóval összekeverjük majd lefedve fél órát pihentetjük.
Végül a masszából kis gombócokat formázunk, kissé ellapítjuk őket és felhevített olajon kisütjük.
Hidegen, melegen egyaránt kitűnő. Friss zöldségekkel, salátával vagy pitába helyezve egyaránt fogyasztható.

Őszintén: nagyon ízlett!

Akit érdekel, néhány érdekesség a csicseriborsóról itt:

http://www.hazipatika.com/topics/zoldseg_gyumolcs/articles/Csicseriborso_errendszerunk_ore?aid=20080107165447

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts with Thumbnails